BREAKING

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - Παναγιώτης Καποδίστριας αποκλειστικά στην "Πρώτη Σελίδα"

Ο Παναγιώτης Καποδίστριας   μιλάει αποκλειστικά στον Στέφανο Καρυδάκη για την "ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ"  και, ομολογεί ότι θα έκανε τα πάντα στη ζωή γιατί, η ζωή είναι πολύ μικρή για να μη δοκιμάσεις το κάθε τι που σου προσφέρει. 

Προτιμάει το θέατρο ως ηθοποιός και την τηλεόραση ως σεναριογράφος.
Δεν αντέχει αυτούς που παίζουν με τα όνειρα των νέων ανθρώπων. 
Και θέλει να δώσει την ευκαιρία σε ...
νέους ανθρώπους μέσα απο την σχολή του, να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.   
 
Ο Παναγιώτης Καποδίστριας, είναι ηθοποιός, σεναριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, γεννήθηκε στην Αθήνα και τελειώνοντας το σχολείο, φοίτησε στη δραματική σχολή της Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα, απ' όπου και πήρε το δίπλωμα του ηθοποιού. Eίναι μέλος του Σ.Ε.Η. και μέλος της Ε.Σ.Ε. (ένωση σεναριογράφων Ελλάδος) απο το 2004, ενώ απο το 2010 έχει εκλεγεί στο διοικητικό συμβούλιο της Ε.Σ.Ε.

Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο έγινε, στο θέατρο Αθήναιον, στην παράσταση: «Ο βιολιστής στη στέγη» στο ρόλο του ζητιάνου.

Εργάστηκε σεναριογραφικά στις τηλεοπτικές σειρές:
  • «Η νταντά»-Mega
  • «Επτά θανάσιμες πεθερές»-Mega
  • «Οι κότες»-Alter
  • «Το κόκκινο δωμάτιο»-Mega
  • «Γιαννάκη ομορφόπαιδο»-Alter
  • «Αν»-Alpha
  • «Εντιμότατοι κερατάδες»-Alpha
  •  «Τα κορίτσια του μπαμπά»-Ant1
  • «Ευτυχώς που ήρθες»-Ant1
  • Έχει γράψει επίσης και για το θέατρο:
  • «Η Αγία πτήση»
  • «Ο Θεός και η ψυχή σου»
  • «Έτσι απλά»
  • «Ένα αστέρι για τη γη»
  • «Η ακρίδα που δε μπορούσε να πει το ρο»
Το δεύτερο κατά σειρά θεατρικό του έργο, με τίτλο: «Ο Θεός κι η ψυχή σου» («May God save your soul»), βρέθηκε στο διεθνή διαγωνισμό θεατρικών έργων, που διεξήγαγε το Columbus State University. Η τύχη του συγκεκριμένου έργου ήταν να μπει στα επικρατέστερα για το καλύτερο θεατρικό έργο του 2006, παγκοσμίως.

Το τρίτο του κατά σειρά θεατρικό έργο, με τίτλο: «Έτσι απλά», επιλέχθηκε το 2007 να παρουσιαστεί στο Λονδίνο, εν όψει της επετείου των 50 ετών του θεάτρου Τέχνης του Λονδίνου.
Από το 2005 έως το 2010 δίδασκε υποκριτική στη δραματική σχολή της Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα.
Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ένωσης σεναριογράφων Ελλάδας (Ε.Σ.Ε.) από το 2010.

To 2010 ίδρυσε το πρώτο εργαστήρι δημιουργικής γραφής, πλήρους φοίτησης, στην Ελλάδα, το Tabula Rasa.
ΔΕΚΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

1. Σ’ έχουμε γνωρίσει ως ηθοποιό, σεναριογράφο, σκηνοθέτη, παραγωγό, δάσκαλο υποκριτικής και σεναρίου. Ποια από τις ιδιότητές σου, αγαπάς περισσότερο και γιατί;


Κοίτα. Είναι πολύ διαφορετικά πράγματα. Δε θα μπορούσα να επιλέξω ένα γιατί όλα τα αγαπάω. Παρόλαυτά, επειδή ξέρω πόσο θα με πιέσεις, θα σου έλεγα πως αυτή την περίοδο θα επέλεγα τη σχολή μου "Tabula Rasa" γιατί είναι το πουλέν μου και με έχει περισσότερη ανάγκη. Θέλω να δώσω την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.

2. Φέτος σε συναντάμε εδώ στο θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου ως σκηνοθέτη ηθοποιό και συγγραφέα στο "Ο Θεός κι η ψυχή σου" για ποιο λόγο θεωρείς ότι πρέπει ο σύγχρονος θεατής να επιλέξει να έρθει να δει αυτό το έργο;



Πρόκειται για ένα έργο που προκαλεί αβίαστα γέλιο. Στην εποχή μας ο κόσμος έχει ανάγκη να γελάσει. Και μάλιστα πολύ. Και ξέρεις κάτι; Είμαστε απο τα λίγα θέατρα που σεβόμενοι το κοινό κατεβάσαμε το εισιτήριο στη μισή τιμή, όχι επειδή δεν είχαμε κόσμο, αλλά επειδή δεν κάναμε μια παράσταση για να τα αρπάξουμε. Κάναμε μια παράσταση με κέφι και θέλουμε να προσφέρουμε το χαμόγελο σε όποιον επιλέξει να μας τιμήσει στο Ρένα Βλαχοπούλου.

3. Στο έργο σου η πρωταγωνίστρια θα έδινε και την ψυχή της στο διάολο για να πετύχει ένα στόχο. Πόσοι πιστεύεις ότι είναι έτοιμοι στα αλήθεια να έκαναν αυτή την συναλλαγή, ειδικά στην εποχή που ζούμε;

Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την κατάσταση με την ελληνική πραγματικότητα. Δίνουμε τα πάντα στους Γερμανούς και ξεπουλιόμαστε ως έθνος για μια σαπουνόφουσκα που σύντομα θα σκάσει! Μας παραμυθιάζουν όλους οτι με δάνεια και βοήθεια θα ξεφύγουμε. Κι εμείς κοιμόμαστε ήρεμοι. Όταν πια σκάσουν όλες οι φούσκες, το μόνο που θα έχει μείνει είναι τα δάνεια και η περιουσία μας σε ξένα χέρια. Τότε όμως θα είναι αργά να ξεσηκωθούμε. Και τότε δε θα υπάρχουν χαμόγελα. Περιμένουμε όλοι να αντιδράσουμε όταν το κακό μας συμβεί. Το κακό έρχεται μπροστά μας κι εμείς συνεχίζουμε να παραμυθιαζόμαστε. Αυτό είναι το νόημα του έργου.

4. Η οικονομική κρίση πιστεύεις ότι οδηγεί τους ανθρώπους να σκέφτoνται ανορθόδοξα και να υπολογίζουν σε τέτοιες ΄ευκαιρίες΄;

Οι ευκαιρίες υπάρχουν. Το θέμα είναι να καταλάβουμε ποιες είναι πραγματικές ευκαιρίες και ποιες όχι. Αυτό είναι το ζητούμενο.

5. Τι σου αρέσει περισσότερο, η τηλεόραση, η το θέατρο και γιατί;

Ως ηθοποιός θα σου έλεγα το θέατρο γιατί είσαι σε άμεση σχέση με το κοινό. Ως σεναριογράφος θα σου απαντούσα πως με την τηλεόραση είσαι πιο ελεύθερος να εκφραστείς. Μπορείς να γράψεις ότι θέλεις. Νομίζω πως σημασία έχει η οπτική ματιά και η διάθεση. Στην πορεία μου έχω δει ανθρώπους να υπάρχουν σε αυτό το χώρο μόνο για το "φαίνεσθαι". Και μετά παραπονιούνται οι ίδιοι άνθρωποι γιατί δεν έχουν δουλειά ή δεν τους προτιμάει το κοινό. Όταν το κοινό νοιώσει οτι το κοροϊδεύεις, θα σου βάλει "Χ". Το κοινό είναι αυτό που μας ανεβάζει και μας κατεβάζει.

6. Πως πιστεύεις ότι θα επηρεάσει η οικονομική κρίση την Τέχνη που υπηρετείς και τους ανθρώπους τις Τέχνης γενικότερα;

Η οικονομική κρίση είναι μια ευκαιρία να ξεκινήσει απο την αρχή μια μοιρασιά. Ίσως πιο δίκαιη. Δε μπορεί κάποιος να παίρνει 10.000 ευρώ το επεισόδιο και οι υπόλοιποι να δουλεύουν μόνο για τα όνειρά τους. Οι περισσότεροι παράγοντες πια, παίζουν με τα όνειρα των νέων ανθρώπων. Καιρός να γίνει ένα γερό ξεσκαρτάρισμα και να φύγουν αυτοί που δεν έχουν δουλειά στο χώρο. Πιο παλιά μου έλεγαν πως η τέχνη αυτή είναι λειτούργημα. Ρε φίλε, δεν το είδα απο κανέναν να το βλέπει έτσι. Όλοι κοίταζαν πάντα την κερδοφορία και το ψώνιο τους. Ίσως η οικονομική κρίση να είναι ευλογία πάνω σε αυτό τον τομέα.

7. Τα επόμενα σχέδιά σου ;

Να συνεχίσω να είμαι δημιουργικός. Στη ζωή δεν υπάρχει μόνο το άσπρο και το μαύρο. Υπάρχουν χιλιάδες αποχρώσεις και αυτό είναι που προσφέρω στη σχολή μου. Να μπορεί κάποιος να διακρίνει νέες αποχρώσεις στην καθημερινότητά του.

8. Μίλησέ μου για το εργαστήρι δημιουργικής γραφής που ίδρυσες, το "Tabula Rasa". Τι μαθήματα διδάσκονται εκεί;

Κάθε φορά, προσπαθώ να βάλω μαθήματα που με ενδιαφέρουν εμένα για να μάθω. Έτσι και στο παρελθόν είχα προσθέσει το devised theatre με τη Ματθίλδη Μαγγίρα, τη δημοσιογραφία με τη Λίζα Δουκακάρου, τη δημιουργική γραφή με τη Μανίνα Ζουμπουλάκη, αλλά και πιο περίεργα μαθήματα όπως την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας, αυτόματη γραφή κλπ. Ο χειμερινός κύκλος είναι πιο ιδιαίτερος καθώς περιλαμβάνει και μερικά καινούρια μαθήματα, όπως δημόσιες σχέσεις-καλλιτεχνικό ρεπορτάζ, theatre-TV workshop, σύγχρονη υποκριτική και media training. Και μάλιστα σε πολύ χαμηλές τιμές γιατί δεν είναι σκοπός μου να γίνω πλούσιος αλλά να γίνει ο χώρος μου πυρήνας τέχνης και δημιουργίας. http://www.tabula.gr/Pages/inverno.html

9. Τι δεν θα έκανες ποτέ;

Είσαι τρελός; Τα πάντα θα έκανα. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να μη δοκιμάσεις το κάθε τι που σου προσφέρει, αρκεί να μη θίγεις τον απέναντί σου και να μη σε θίγει κι εκείνος.

10. Μια παροιμία / ρήση που σου αρέσει;

Αύριο ξεκινάει μια καινούρια μέρα και είναι η πρώτη μέρα από το υπόλοιπο της ζωής σου.

Σ΄ευχαριστώ για την συνέντευξη και για την όμορφη πραγματικά παράσταση που παρακολούθησα σήμερα εδώ στο θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου.
Έχεις κάνει με την ομάδα σου μια καταπληκτική δουλειά δίχως φιοριτούρες και εξυπναδίστικες λύσεις, με μια μεστή και λειτουργική σκηνοθεσία ενώ όλοι η ηθοποιοί είναι ώριμοι  και υπηρετούν με αγάπη και μεράκι το θέατρο.

Σου εύχομαι πάντα επιτυχίες
και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη δουλειά σου.

Ακολουθεί το βίντεο με το trailer της παράστασης

Μπες στη παρεα μας

 
Copyright © 2013 Hellas On Line
Design by FBTemplates | BTT