Την πρότασή του για τον «πράσινο δακτύλιο», την οποία είχε ανακοινώσει προ μηνός, παρουσιάζει σήμερα στην επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Η εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου» -που αναμένεται να εμφανιστεί στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στα ...
διακριτά όρια του υπάρχοντος δακτυλίου, την 1η Μαΐου του 2012- θα σημάνει την ελεύθερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αλλά και μια σειρά από νέα μέτρα. Παράλληλα, το υπουργείο επεξεργάζεται να «κατεβάσει» στη συζήτηση για το νέο φορολογικό πλαίσιο μια δέσμη προτάσεων για το «πρασίνισμα» της φορολογικής νομοθεσίας.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των πεπραγμένων στη διεθνή διάσκεψη στο Ντέρμπαν για την κλιματική αλλαγή, ο υπουργός προανήγγειλε την παρουσίαση σήμερα το μεσημέρι στη Βουλή όλων των μέτρων που θα συμπεριληφθούν στην πρόταση για δημιουργία «πράσινου δακτυλίου» στο κέντρο της πόλης, με την ελπίδα να θεσπιστεί κιόλας πριν από την εκπνοή του έτους.
Euro V, Euro VI
Σύμφωνα με τα όσα έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί, ο «πράσινος δακτύλιος» θα επιτρέψει την ελεύθερη κυκλοφορία των μικρών και μεσαίων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro V και Euro VI, καθώς και όσων εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. Το ίδιο ισχύει για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά θα εφοδιαστούν με ειδικό πράσινο σήμα.
Επιπροσθέτως, παλιά ΙΧ, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990, θα κυκλοφορούν, αλλά μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο στα φορτηγά 2,2-12 τόνων, με πρώτη άδεια πριν από το 1992. Ολα τα υπόλοιπα ΙΧ θα κυκλοφορούν με το σημερινό σύστημα μονά-ζυγά, ενώ τα παλιά φορτηγά (με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1992) «εξορίζονται», ακόμα και εκτός Λεκανοπεδίου, και θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο στις εθνικές οδούς, την Αττική Οδό και τις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια της χώρας.
Πρασινίζουν οι φόροι
Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει τη μορφοποίηση μιας δέσμης μέτρων που θα «πρασινίσουν» το φορολογικό σύστημα. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου διευκρίνισε ωστόσο πως δεν μπορούν να ληφθούν μέτρα που θα στρέφονται ενάντια στις ιδιαίτερα ρυπογόνες επιχειρήσεις - τουλάχιστον στην παρούσα συγκυρία: «Το "πρασίνισμα" πάει να πει πως θα βαρύνουμε κάποιες ενεργοβόρες επιχειρήσεις και αυτές τις δύσκολες εποχές πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις νέες πρωτοβουλίες».
Σε ό,τι αφορά στην καθυστέρηση των πληρωμών από το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα «Εξοικονομώ Κατ' Οίκον», ο υπουργός ανέφερε ότι μόλις πρόσφατα έγινε η εκταμίευση των χρημάτων με την καταβολή των πρώτων προκαταβολών. Επίσης, επανέλαβε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του, όπως η ελάχιστη εγγυημένη τιμή από φωτοβολταϊκά συστήματα και η ανατιμολόγηση των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Τέλος, αναφορικά με τη διάσκεψη για την κλιματική αλλαγή ο υπουργός δήλωσε ότι συγκαταλέγει στις επιτυχίες της διάσκεψης τη σύμπραξη των μικρών αναπτυσσόμενων χωρών με τις θέσεις της Ε.Ε. για νομικά δεσμευτική συμφωνία.
πηγη:
Η εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου» -που αναμένεται να εμφανιστεί στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στα ...
διακριτά όρια του υπάρχοντος δακτυλίου, την 1η Μαΐου του 2012- θα σημάνει την ελεύθερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αλλά και μια σειρά από νέα μέτρα. Παράλληλα, το υπουργείο επεξεργάζεται να «κατεβάσει» στη συζήτηση για το νέο φορολογικό πλαίσιο μια δέσμη προτάσεων για το «πρασίνισμα» της φορολογικής νομοθεσίας.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των πεπραγμένων στη διεθνή διάσκεψη στο Ντέρμπαν για την κλιματική αλλαγή, ο υπουργός προανήγγειλε την παρουσίαση σήμερα το μεσημέρι στη Βουλή όλων των μέτρων που θα συμπεριληφθούν στην πρόταση για δημιουργία «πράσινου δακτυλίου» στο κέντρο της πόλης, με την ελπίδα να θεσπιστεί κιόλας πριν από την εκπνοή του έτους.
Euro V, Euro VI
Σύμφωνα με τα όσα έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί, ο «πράσινος δακτύλιος» θα επιτρέψει την ελεύθερη κυκλοφορία των μικρών και μεσαίων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro V και Euro VI, καθώς και όσων εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. Το ίδιο ισχύει για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά θα εφοδιαστούν με ειδικό πράσινο σήμα.
Επιπροσθέτως, παλιά ΙΧ, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990, θα κυκλοφορούν, αλλά μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο στα φορτηγά 2,2-12 τόνων, με πρώτη άδεια πριν από το 1992. Ολα τα υπόλοιπα ΙΧ θα κυκλοφορούν με το σημερινό σύστημα μονά-ζυγά, ενώ τα παλιά φορτηγά (με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1992) «εξορίζονται», ακόμα και εκτός Λεκανοπεδίου, και θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο στις εθνικές οδούς, την Αττική Οδό και τις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια της χώρας.
Πρασινίζουν οι φόροι
Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει τη μορφοποίηση μιας δέσμης μέτρων που θα «πρασινίσουν» το φορολογικό σύστημα. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου διευκρίνισε ωστόσο πως δεν μπορούν να ληφθούν μέτρα που θα στρέφονται ενάντια στις ιδιαίτερα ρυπογόνες επιχειρήσεις - τουλάχιστον στην παρούσα συγκυρία: «Το "πρασίνισμα" πάει να πει πως θα βαρύνουμε κάποιες ενεργοβόρες επιχειρήσεις και αυτές τις δύσκολες εποχές πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις νέες πρωτοβουλίες».
Σε ό,τι αφορά στην καθυστέρηση των πληρωμών από το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα «Εξοικονομώ Κατ' Οίκον», ο υπουργός ανέφερε ότι μόλις πρόσφατα έγινε η εκταμίευση των χρημάτων με την καταβολή των πρώτων προκαταβολών. Επίσης, επανέλαβε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του, όπως η ελάχιστη εγγυημένη τιμή από φωτοβολταϊκά συστήματα και η ανατιμολόγηση των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Τέλος, αναφορικά με τη διάσκεψη για την κλιματική αλλαγή ο υπουργός δήλωσε ότι συγκαταλέγει στις επιτυχίες της διάσκεψης τη σύμπραξη των μικρών αναπτυσσόμενων χωρών με τις θέσεις της Ε.Ε. για νομικά δεσμευτική συμφωνία.
πηγη: